Texas is calling and I must go'

De laatste maand en weetjes over HS America!

Holaaaaaa,

Toetsweek is geweest, graduation is geweest, en daarom hebben we nu al 2 weken vrij.. LEEEUK!? Ja en nee, want dit betekent dan ook het einde van mijn High School avontuur, maar dot betekent ook dat ik jullie allemaal snel weer ga zien.

Over toetsweek valt niet heel veel te vertellen, want die zijn eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Graduation was dan wel weer eens wat anders dan normaal. Ik wist al vanaf het begin dat ik niet officieel kon slagen dit jaar, maar wel kreeg ik de mogelijkheid om over het podium te lopen.

Dit gebeurde dan ook op 6 juni! Als eerst werden de exchange studenten aangekondigd en daarna gingen ze verder met de seniors. Aangezien de klas super groot was deden ze geen verhaal bij elke student en daarom werden gewoon alle namen achter elkaar opgenoemd.
Iedereen daarna weer naar de stoelen en toen werden de caps omhoog gegooid, JAAA net als in de films!

De volgende dag was Blair, mijn hostzus, haar graduation party en aangezien het heel mooi weer was lagen we de hele tijd in het zwembad!

Vanaf toen is de tijd heel snel gegaan, dozen met mijn spullen opgestuurd naar Nederland, al afscheid genomen van sommige mensen en ondertussen nog even proberen te genieten.

Nu heb ik natuurlijk ook nog genoeg tijd om na te denken hoe mijn high school jaar was en wisten jullie wel dat er Amerikaanse vlaggen in elk klas lokaal hangen? Daarnaast moet je er ook niet versteld van staan dat mensen allemaal spullen en kleren met de vlag hebben. In Nederland zie je de vlag soms wel ergens, maar niet zoveel als hier. Het betekend ook gewoon dat ze trots op hun land zijn en er respect voor hebben.

In de klas zit je aan van die tafels die je ook in films zit, van die tafels waar de stoelen aan vast zitten. Persoonlijk moest ik daar heel erg aan wennen in het begin want ik schoof altijd naar achteren en dan kwam de hele tafel meteen mee.. Ooops…

Op school, ja net zoals in de films, kun je tijdens lunch je eten kopen en dan loop je met een dienbladje door de cafetaria. Ook zijn er echte dansers, cheerleaders en ‘football players’ te vinden. Als je bij een club hoort dan draag je ook de kleding ervan, of shirts met I <3 ‘en dan de clubnaam waar je bij hoort’.
En voor ik het vergeet: Ja de gele schoolbussen zijn ook echt!

Wist je dat sporten op school soms doorgaan tot 6 uur en dat hebben ze er hier ook helemaal voor over? Naast sporten gaan ook de clubs zoals, koor en band door na schooltijd en je hoeft niet voor lessen te betalen zoals in Nederland.

En wist je dat bijna alle studenten, die 16 jaar of ouder zijn, auto rijden. En dan bedoel ik niet een normale auto, je kunt gerust zeggen dat sommigen het duurste van het duurste hebben. En daarnaast moet je het ook niet gek vinden dat iedereen van het gezin een andere auto heeft.

Ohja en dan heb je natuurlijk ook nog 10 fast food restaurants in dezelfde straat, trust me: ‘you WON’T starve here!’

Wist je dat ze op scholen hier ook vaak een klas president hebben. En daarnaast kun je je ook nog aanmelden om in voorzitter-clubs te zitten.

En dan ook nog de kluisjes, die zijn veel groter dan in Nederland. Er zitten zelfs haakjes in en 2 verdiepinkjes.

Dan heb ik tot slot nog een laatste weetje over Texas.. Ik moet je telleurstellen, want nee niet iedereen loopt hier bij als cowboys of girls. En ook rijden ze geen paarden naar school haha. Natuurlijk zijn er wel een paar die er als cowboys- or girls uit zien, maar echt niet iedereen!

Do I own boots? Do I look country sometimes? Yes, ik ben er een beetje terecht ingekomen door mijn hostzus en soms hebben we cowgirlboots aan!

Vriendjes, vriendinnetjes, kennissen, familieleden en de rest van het land die dit leest, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van de verhalen. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste verhaal zijn vanuit Texas, want ik vertrek in 9 dagen. Ik heb zin om iedereen eindelijk weer te zien, maar aan de andere kant is afscheid nemen wel weer moeilijk.. Maaaaaar ik sta er positief in en laat het gewoon over me heen komen!

See yall soon guys!

Reacties

Reacties

tante Nelly

Wat een "feitjes en weetjes" allemaal! Leuk om te lezen en natuurlijk om te weten.
Alweer de laatste w.s. Linda, toch snel gegaan dit jaartje
voor ons maar voor jou helemaal denk ik.
En... we zullen nog steeds skypen, moet snel. Tot gauw,
lfs Nelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active