Texas is calling and I must go'

Maart, ook jij, was geweldig!

Holaaaa amigosss!

Oftewel, What’s up? What’s up ? What’s up? In de ‘tiener taal’ .. haha

Sorry sorry sorry, dat het alweer iets langer dan een maand geleden is dat ik iets heb geschreven. Momenteel is het zo druk, en druk, en druk de laatste tijd, maar ook zo ontzettend leuk! ‘Linda klaar om weer terug te gaan?’ - ‘Terug gaan? Wat is dat? NEE!’

Elke keer als het weer tijd is om een verhaal te schrijven besef ik dat er alweer een maand op zit, which is so depressing!!

Begrijp me niet verkeerd hoor! Ik kan niet wachten om jullie weer ‘ in mijn armen te sluiten’, maar denken aan het moment om weer alleen op het vliegtuig te stappen en niet wetende wanneer je je Amerikaanse familie weer gaat zin, realiseert me wel dat ik in een goed en liefdevol gezin terecht ben gekomen.

Nu even over vorige maand, MAAART, de leukste maand van het jaar, want ik was jarig! Maar dat is pas eind maart, dus laat ik maar bij het begin beginnen. Anders word het zo ‘confusing’.

‘ Linda, Linda, Linda, listen to me Linda, Linda’ – Elke keer als ik mijn Amerikaanse Oom zie dan hoor ik dat, en met elke keer bedoel ik ook echt elke keer. Als hij mij roept of iets tegen mij wil zeggen dan zegt hij mijn naam 3x, omdat hij dit filmpje gezien heeft en het helemaal geweldig vind:

https://www.youtube.com/watch?v=TP8RB7UZHKI

Het zit zo erg in zijn hoofd dat hij mijn naam niet kan horen, zonder het 3x te horen, haha. Naast hem zijn er ook nog zo afgerond 100 andere jongeren die, bij het horen van mijn naam, dat zeggen. Al met al hoor ik het elke dag daarom op zijn minst wel 2x, haha. Mijn antwoord daarop is inmiddels dus ook al: ‘Okay I guess I’ll have to listen’ or ‘No I’m not listening anymore’, haha.

Daarnaast gaan mensen in Amerika veel vaker uit eten en naar de film. Met mijn vrienden spreken we vaak na school af en doen we die dingen. Alles is met de auto, waar ik in het begin wel aan moest wennen, want ik ben gewend aan lopen.
Een van mijn goede vriendinnen is Anne, een exchange student uit Noorwegen, en als ik met haar afspreek gaan we altijd wandelend overal heen. In het begin keken onze families ons wat raar aan, omdat het hier helemaal niet zo normaal. Om naar Anne haar huis te gaan moet ik de straat uitlopen en bij 2 starten oversteken, 5 minuten in de auto en 15 minuten lopen. ‘ What? Linda do you know how far that is?’ Oh nee, dat is ver maar 4 uren in de auto word ‘om de hoek’ genoemd.
Zulke verschillen vind ik altijd wel grappig en zo merk je ook hoe erg mensen aan auto’s gewend zijn hier!

Movies
‘Insurgent’, ‘Fifty Shades of Grey’, ‘American Sniper’, ‘Cinderella’ and ‘Furious 7’. Jaaaaaaa, ik heb al die films al gezien. Dus ik dacht, laat ik mijn mening eens geven.

- Furious 7:Was okay maar niet echt mijn soort film. Mijn vader had het helemaal geweldig gevonden, dat kan ik je wel vertellen

- Cinderellaaaa:Dat was echt een film waarbij je denkt ‘hopelijk gebeurd dat ooit met mijn leven, waarom is het een sprookje’.

- American Sniper: Wat heb ik een respect voor die man, als je een emotioneel geval bent tijdens films; ja je gaat huilen.

- Fifty Shades of Grey: Ehm well this is awkward, het boek echt heel goed omschreven, maar de film is geen aanrader en ik vond het helemaal niet zo geweldig als verwacht.

- Insurgent: Yup as amazing as ‘divergent’. Blair en ik hadden de eerste film gezien en aangezien we die zo leuk vonden was de tweede ook een groot succes.

Maar dat zijn natuurlijk mijn meningen! Oh en als je hier naar de film gaat word je ook bediend zoals in een restaurant, want stel je voor in dat anderhalf uur film kijken verhonger je! Het is wel heel cool om mee te maken, want in Nederland heb ik dat nog nooit gezien, een tip; neem niks moeilijks om te eten, want het is wel donker!

18 maart; ‘Linda there is mail for you!’
Jullie hebben geen idee hoe blij ik word van die zin! Als mijn daddyoo mij roept en dat zegt dan ben ik al meteen helemaal blij. Aangezien er een 90% kans is dat het van Nederland komt! (ja die 10% zijn al mijn lovers hier, hahahaha grapjuuuuhhh!)
Anywaysss, 18 maart kreeg ik al een verjaardagskaart van mijn Oom en Tante! (Als jullie dit lezen: BEDANKT)

Een week later kreeg ik een van m’n gezin! (Als jullie dit lezen: GRACIAS)

En diezelfde week kreeg ik een kaart van mijn lokale coördinator! (Die dit waarschijnlijk niet begrijpt, maar alsnog: DANKEWOL)

Op de dag zelf, 28 maart, mocht ik een kaart, die ik 8 maanden geleden van mijn vriendinnetje Elisa had gekregen, open maken! (Als je dit leest: THANK YOU)

En dan alle felicitaties op Facebook, Email en Instagram niet te vergeten! (Als jullie dit lezen: DANKE SCHÖN)

Op 27 maart, de dag voor mijn verjaardag, had ik een Sushi- Avond met mijn vriendinnen en dan vragen jullie je vast af hoe de dag zelf was! We moesten heel vroeg op, want gingen naar een super fancy ontbijt, Breakfast at Tiffany’s. Ik weet niet of jullie ooit van die tv show gehoord hebben, en anders even opzoeken!! ;) Het gaf me een beetje het gevoel van een talkshow, waar iedereen zich heel erg voor opmaakt en lekker eten eet.
Daarna gingen we foto’s maken en tot slot moesten we Blair haar konijnen ophalen. Blair heeft 2 konijnen en daarmee doet ze ook shows en dat was ook dat weekend.

Ohjaa, school! School gaat ook heel goed, veel mensen vragen wanneer ik weer weg ga, dus ik denk dat ze me nu wel gezien hebben! Hahaha, hopelijk niet.. Alles gaat verder nog goed, alle vakken voldoende en tsja Geschiedenis is Geschiedenis, ik sta er nét voldoende op dus ik ben blij!!

Mijn volgende verhaal komt volgende week, want dan zal ik jullie alles vertellen over de bluebonnets waar we vorig weekend foto’s van hebben gemaakt!

I hope yall are doing fine and I’ll talk to you soon! (Mocht je me stiekem tijdens mijn reis al de hele tijd volgen en je wilt je eens met mij praten dan kun je me altijd toevoegen op Facebook: Linda van Dijk)

Byebyebyeee

Reacties

Reacties

Mama

Geweldig geschreven! Ik zie je me het helemaal vertellen????.
Geniet lieverd! Love you????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active