Texas is calling and I must go'

Snowdays and Springbreak!

De titel zegt het al, snowdays, iets waar elke leerling van droomt.

In Nederland zouden ze zeggen, ‘dat kleine beetje sneeuw, dan ga je lopen naar school in plaats van op je fiets’. Hier zou lopen een beetje ver zijn, omdat alles zo ver bij elkaar vandaan is, en daarom mogen we thuis blijven. Ongeveer 2 weken geleden waren we dus maandag, dinsdag en woensdag vrij en op donderdag besloot de school dat we het maar even moesten proberen. Het was nog steeds zo slecht als de dagen ervoor, dus iedereen was verbaasd, maar goed het moest maar. Uiteindelijk was niet zo’n goede keuze aangezien er 3 schoolbussen, of van de weg gegleden of om gekanteld waren. Nadat er ook nog een paar auto’s in ongelukken terecht zijn gekomen, besloten ze om ons eerder uit school te laten gaan. En zoals je wel kunt raden; Vrijdag waren we weer vrij.

De week erna was het al wat beter en moesten we gewoon naar school. Zo gezellig was dat niet, want alle leraren zaten in de stress met invoeren van cijfers. Elke lesuur hadden we daarom toetsen, zodat we het voor de Voorjaarsvakantie af konden krijgen.
Die week ging gelukkig snel voorbij, want donderdag waren! Helaas ging deze week ook snel voorbij, want dit is nu alweer de laatste dag van mijn super geslaagde Springbreak:

Zaterdag 7 maart:Dagje Dallas, de grote stad, met host- mom and dad, want we moesten groene shirtjes vinden voor Sint Patricks Day. Helaas ging dat niet helemaal geslaagd, want de winkels waar we heen gingen waren failliet gegaan. Die avond hadden we wel een verjaardag etentje in een Japans restaurant, zelf vond ik dit wel heel leuk want er werd voor je neus gekookt, haha!

Zondag 8 maart: Dit was een lekker rustig dagje, naast het feit dat we het hele huis opgeruimd en schoon gemaakt hebben. ’s Avonds zijn we nog uit eten geweest en daarna hebben Blair en ik een film gekeken.

Maandag 9 maart: We deden een 2e poging shoppen voor Sint Patricks Day shirts en dit keer zijn we wel geslaagd! Blair heeft haar konijnen voor shows dus ’s avonds moesten we ze laten inschrijven, omdat ze binnenkort een wedstrijd heeft.

Dinsdag 10 maart: Blair en ik zijn wezen shoppen met alle ‘coupons’ voor gratis spul, dus dat was erg goedkoop. En daarnaast hebben we nog voor bruidsmeidjurken gekeken, omdat mijn ‘tante’ gaat trouwen.

Woensdag 11 maart: Een dagje in het welbekende pretpark, Sixflags. Blair en ik zijn in ongeveer alle achtbanen geweest en gelukkig waren de waterattracties dicht, want anders werd ik daar ook mee ingesleurd. Opzich had ik dat natuurlijk wel leuk gevonden, maar het was een beetje regenachtig dus liever niet, haha!
Jullie weten vast wel dat Blair en ik vrijwilligerswerk doen bij All Star Equestrian. Voor degenen die dat gemist hebben, dit is een plaats waar kinderen met een handicap kunnen paardrijden en tegelijkertijd hun therapieën kunnen doen. Wij zorgden er voor dat het kind goed op het paard bleef zitten en de les goed kon volgen, maar omdat we daar nu al een half jaar zijn konden we een kleine cursus ‘Horse Handling’ volgen. Blair en ik hebben alle lessen gevolgd en dat betekent dat we nu ook de paarden mogen leiden!

Donderdag 12 maart: Aangezien we elke dag heel vroeg op moesten staan konden we nu eindelijk een keer lekker uitslapen, want we hadden pas plannen vanaf half 3. Een kennis van ons organiseert evenementen en dit keer was er ook een evenement waar ik bij ging helpen. Om heel eerlijk te zijn ben ik vergeten wat het precies was, maar dat komt omdat ik eigenlijk alleen het eten serveer en zorg dat het weer opgeruimd word.
Soms ik mis werken, ja klinkt heel raar want tegenwoordig wil iedereen het liefst NIET werken, maar ik was zo gewend om elke week te werken en sinds ik hier ben helemaal niet meer. Ik denk dat het ook vooral de sociale contacten met alle leeftijdscategorieën is mis, maar ik mag niet klagen want we doen veel vrijwilligerswerk dus op die manier krijg ik dat ook weer terug!

Vrijdag 13 maart: Deze dag ook weer vroeg op, ten eerste was het al vrijdag de dertiende, wat iedereen een vervloekte dag noemt. Ik had er eigenlijk helemaal geen last van want het was een hele leuke dag. Samen met Olivia, een vriendin, en Blair gingen we naar de Stockyards in Fort Worth. Wat dit is? Basically, the countryside of Fort Worth. (Ik kan nu even niet een goedlopende zin bedenken om dit beter uit te leggen) Er zijn allemaal leuke winkeltjes, dieren, muziek, en niet te vergeten COWBOYS.Ook zijn er evenementen en shows, maar die komen vaak later pas en waren er nu dus nog niet. ~ For more information check the website: http://www.fortworthstockyards.org/ ~
We hebben heel veel foto’s gemaakt en die zal ik ook op mijn blog zetten.

Zaterdag 14 maart: 4 uur in de ochtend, “Lindaa Rise and Shineee”, ik was heel enthousiast voor deze dag en het enige nadeel was dan ook, het zo vroeg op moeten staan. St Patrick’s Day is eigenlijk pas op 17 maart, maar dat is op een donderdag en daarom was er op deze dag, 14 maart, de parade in Dallas. Eerst wist ik ook niet zo goed wat het eigenlijk was, maar lang leven google! Voor degenen die het niet weten: ‘St. Patrick’s Day is de nationale feestdag van Ierland, Noord-Ierland, Montserrat en de Canadese provincies Newfoundland en Labrador. De feestdag valt op 17 maart, waarbij men de beschermheilige van het land, Sint-Patricius herdenkt. Overal in Ierland wordt dit gevierd met openluchtconcerten, kermis, een grote optocht en vuurwerk bij de rivier de Liffey in Dublin. Groen is de kleur die met het festival wordt geassocieerd. Feestgangers dragen allemaal groene kleren en versiersels. St. Patrick's Day wordt ook groots gevierd in de VS en Australië, landen waar veel Ieren naartoe zijn geëmigreerd. In deze landen worden veel grote optochten georganiseerd.’
En ik ben naar de grote optocht in Dallas geweest, er waren allemaal wagens met mensen en die gooiden allemaal kettingen, snoepjes, knuffels en je kunt het zo gek niet bedenken, in het publiek.
Na de optocht gingen we naar het huis van familie om vervolgens crawfish, oftewel ‘rivierkreeft’ te eten. Tot nu toe heb ik bijna alles geprobeerd, maar toen ik die levende dingen in het zwembadje zag zitten en Blair achter me aan ging rennen met een levende, besloot ik om dit niet te gaan proberen. Natuurlijk weet ze me altijd over te halen en heb ik een klein hapje geprobeerd, maar daar bleef het bij.

Zondag 15 maart: Last day of our Springbreak, I don’t want to talk about it. De week is zo snel voorbij gevlogen, maar dat is altijd zo als je het leuk hebt. Vandaag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, naast skypen, opruimen, huiswerk en lunchen. Dit beetje rust is eigenlijk ook niet heel erg, want ik heb me voor de vakantie een tijdje niet zo fit gevoelt doordat ik verkouden was en koorts had.

Morgen begint school weer en opzich heb ik er wel zin in, want ik heb nog maar 57 echte schooldagen op deze school. (Zonder alle weekenden gerekend) Ik had niet verwacht dat de tijd zo snel zou gaan, maar het is helaas toch echt zo!

This was a short update and I hope you enjoyed reading!

Voor alle nieuwe High School studenten, als jullie vragen hebben of gewoon even willen praten, dan kunnen jullie mij natuurlijk altijd via Facebook vinden en een bericht sturen!

Byebye!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active