Texas is calling and I must go'

Dag semester nummer 1, Hallo tweede en laatste semester.

Hoihoi!

Wat is het eerste semester snel voorbij gevlogen zeg! Zo sta je op je eerste schooldag alleen met een dienbladje in je hand en zo zit je bij een hele groep nieuwe vrienden. De tijd vliegt echt zo snel en ik kan niet geloven dat ik hier nu al bijna 5 maanden ben. Het voelt als 5 weken, maar het zijn toch echt al 5 maanden!

In dit verhaal wil ik jullie even kort vertellen over school en de vakken die ik hier heb. Het tweede semester is begonnen en nu heb ik namelijk weer een paar andere vakken. De vakken die ik in het eerste semester gehad heb zijn:

  • Pre-AP Spanish 2 (94)
  • Dance (93)
  • Algebra 2 (97)
  • Teen Leadership (94)
  • Art (97)
  • English (83)
  • Astronomy (97)
  • US History (79)

Engels, Algebra en Geschiedens waren verplicht en daarnaast wou ik vakken die ik in Nederland op het VMBO-T niet kon volgen. Beeldend vorming hebben we natuurlijk ook in Nederland, maar ik koos dat dit keer omdat ik iets creatiefs erbij wilde. Spaans, Dans, Leiderschap en Astronomie had ik nog nooit gehad dus dat was heel erg interessant om eens te hebben.

Hier is het geven van cijfers een beetje anders dan in Nederland, want ze gaan van 0 tot 100 in plaats van 1 tot 10. Mijn eindcijfers van het eerste semester staan tussen de haakjes achter het vak! In Nederland heb ik altijd al moeite gehad met geschiedenis, al die nummertjes en namen, ik kan het gewoon niet onthouden! Conclusie: zoals je kunt zien ligt dat niet alleen aan de geschiedenisleraar in Nederland, want hier haal ik het ook elke keer weer net voldoende!

Voor het tweede semester, zoals ik eerder al zei, ziet mijn rooster er totaal anders uit en dit is zo omdat ik er zelf naar heb gevraagd. Ik wil zoveel mogelijk verschillende ‘andere’ vakken proberen en daarom ziet mijn rooster er dit semester zo uit:

  • Pre-AP Spanish 2
  • US History
  • Algebra 2
  • Astronomy
  • Principals of Hospitality and Tourism (telt als 3 blokken)
  • English

´Principals of Hospitality and Tourism´ is een vak wat word gegeven als voorbereiding en informatie over de opleiding in college. Zelf zit ik erover na te denken om een tweetalige Toerisme opleiding te doen als ik terug ben, dus nu kan ik alvast kijken of ik het wat vind!

Het schooljaar gaat echt zo snel dat ik niet kan en wil beseffen dat ik al op de helft ben. Ik geniet echt van alle kleine dingen, want als je de 5 maand op de kalender ziet staan dan ga je je wel beseffen dat je nog maar heel kort hebt.

Natuurlijk kijk ik er soms ook wel weer heel erg naar uit om even de ´bekende´ vrienden en familie te zien, maar ik heb goed nieuws! Mijn terug vlucht is op 25 juni en op 26 juni om 9.30 land ik, als het goed is, weer op Nederlandse bodem!

Dit was even een kleine update, omdat het laatste semester nu is begonnen en ik jullie er even over op de hoogte van wilde brengen!

Doeidoei!

Reacties

Reacties

inge

TOPPER!!!?????

Jenny/oma

Hardstikke goed, geweldige cijfers toch? Ja time flies when you're having fun :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active