Texas is calling and I must go'

Ayusa Meeting, Vrijwilligerswerk, Weekend at the Lake, Laborday, School, Football game en het Grapevine festival!

Heey!

Vandaag ben ik alweer een maand en drie weken in Texas en ik vermaak me echt heel goed! Veranderingen zijn altijd wennen, maar eigenlijk heb ik er op dit moment niet heel erg last van. Alles gaat goed, ondanks dat ik vorige week grieperig en verkouden ben geweest. ´Ja dat verkouden zijn had ik ook niet verwacht in een staat met 35 graden.´

Op 24 augustus had ik mijn eerste Ayusa meeting en die dag kregen we vooral veel informatie over de regels etc.. Aangezien, mijn vriendin, Dionne ook in Texas is geplaatst en bij mijn district hoort, zag ik haar die dag ook!

Blair en ik doen ook vrijwilligerswerk bij ´All Star´ en dat houdt in dat wij kinderen met een handicap helpen met paardrijden. Het vergt heel veel geduld van ons en daarom is het voor ons ook een hele leuke uitdaging!

Daarnaast zijn we ook nog een weekend naar de oom en tante geweest en daar heb ik mijn host broer Cameron uit California voor het eerst ontmoet. De oom en tante wonen dicht bij een groot meer, dus daarom hadden we de jetski ook meegenomen.
Dat weekend heb ik ook een paar super pittige typische Tex-Mex gerechten gegeten, en met pittig bedoel ik ook echt suuuuper pittig!

De maandag na dat weekend was het Laborday en toen ging ik samen met Blair, mijn hostdad en opa op duiven jagen. Zelf mocht ik niet op de duiven schieten, omdat het dan onder jagen valt en dan zou ik vergunning moeten hebben. Maaaar, ik heb wel voor het eerst in mijn leven met een echt geweer geschoten en dat vond ik al super gaaf om te doen!

De vorige keer had ik beloofd dat ik wat meer over school zou vertellen en ik vind dat het in sommige opzichten wel op Nederland lijkt, maar aan de andere kant is het ook weer heel anders. Ik kom van een school met 300 leerlingen en nu zit ik hier op school met 4000 leerlingen. Mijn rooster is elke dag hetzelfde, en in Nederland is het elke dag verschillend. Dat het elke dag hetzelfde is, is wel fijn, maar aan de andere kant vond ik de afwisseling in Nederland ook wel leuk.
Iedereen op school is super aardig en ze willen ook allemaal heel veel weten, omdat ´ik met dit schattige accent vast niet uit Texas kom.´
Daarnaast heb ik ook elk uur een andere klas en freshmans, sophomores, juniors en seniors zijn soms gewoon allemaal gemixt in een klas.

In mijn Algebra klas zit een meisje uit Noorwegen en met haar ben ik naar mijn eeste school Football game geweest. We hebben ook nog gewonnen, woehooeee GO TIGERS!
Het is heel leuk om te zien hoeveel spirit en teamwork de school heeft, want in Nederland is het allemaal niet zo gehecht. Maar hier word het allemaal één bij zulke dingen.

Op 16 september zijn we naar Grapevine Wine Festival, een wijn festival met veel spelletjes zoals druiven stampen, geweest. Ik heb daar voor het eerst een ´funnel cake´ gehad en dat is zooo lekker! Ook heb ik met Blair mee gedaan in een wedstrijd druiven stampen en daarna een Grapefest Texas T-shirt gewonnen bij een ander spel.

Aangezien ik nu al steeds een beetje meer ingeburgerd raak, werd het ook tijd om een cowboyhoed aan te schaffen! Na de hele dag bij dat festival waren we allemaal uitgeteld en zelfs koken te veel werk, dus daarom besloten we om bij een heerlijk restaurant te gaan eten.

Dit weekend zijn we allemaal voorbereidingen aan het doen voor Halloween en Homecoming, want dat komt ook al heel dichtbij! ‘So Excited!!’

Gooodbye!!

Reacties

Reacties

Tonnie Oldeboer

He..hallo, wat een gezellige verhalen allemaal.
En leuk met al die verschillende mensen,toch een leuke band te hebben.geniet er maar lekker van.
hartelijke groet uit Deventer,hier is het ook leuk .
met je kleine nichtje Evi...groet Tonnie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active