Texas is calling and I must go'

First days in Texas and the first schoolday!

Haaaaay,

´The first days in Texas´

Nou in 1 woord; ‘ongelofelijk’.

Toen ik op 9 augustus met Marc in Dallas aankwam ontmoette ik mijn hostfamily en daarna gingen we als eerst naar een typisch TexMex-restaurant. Ik werd met open armen ontvangen, wat ik heel fijn vond, want echt ‘alles’ is nieuw en anders.

Het enige wat een beetje tegen viel was dat mijn koffer in NYC achter was gebleven en ik de eerste 2 dagen alles van mijn hostzus moest lenen. Dit waardeerde ik heel erg en nu lenen we nog steeds wel dingen van elkaar, maar als alles al nieuw is en je koffer het enige is wat echt ‘van jezelf’ is, dan is het wel heeel erg wennen. Gelukkig werd hij na 2 dagen wachten bij ons afgeleverd!

Binnen de eerste week moest er natuurlijk ook geshopt worden, wat ik natuurlijk ´verschrikkelijk´ vond. En daarnaast heb ik ook vrienden van Blair en een aantal familieleden ontmoet.

Samen met Blair ben ik naar een waterpark geweest en daarna gingen we met onze hostmom uiteten! Ik vind het heel grappig om te zien dat de stereotype Amerikaanse dingen, meestal ook nog echt waar zijn, zoals met eten kan ik altijd wel een ´small´ bestellen, want dan is het alsnog groot!

Vorige week moest ik naar de High School toe om mij registreren en vakken uit te kiezen. Ik wou graag vakken kiezen die we in Nederland niet zo specifiek hebben en daarom zijn mijn vakken als volgt:

First semester:
Spanish, Dance, Algebra 2, Teen Leadership, Art, English, Astronomy en US History.

Second semester:
Spanish, English, Algebra 2, Astronomy, Principles of Hospitality & Tourism, Sports & Entertainment Marketing en US History.

En dan nu, na een super leuk weekend, had ik mijn eerste schooldag!

´I SURVIVED IT !`

Om half 6 ging mijn wekker en om 7 uur zat ik samen met Blair in de auto richting school. Eigenlijk was ik best wel zenuwachtig, maar dat was uiteindelijk nergens voor nodig, want toen ik eenmaal mijn rooster had ging het snel.

Elk uur had ik een andere klas, omdat de school rond de 7000 leerlingen heeft en aangezien ik van een school kom met 300 leerlingen is dat een heel groot verschil. Verder waren de studenten heel erg vriendelijk en geïnteresseerd, ´wat wel fijn is als je ergens helemaal alleen bent´.

De volgende keer zal ik meer over school vertellen, want dan ben ik misschien zelf ook wat meer gewend!

Love,
Linda

Reacties

Reacties

Anna

Hoooi ik vind het super leuk om jou verhalen te volgen!! Maar ik vroeg me iets af :)
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook naar Amerika met travel active !! Alleen vroeg ik me af of jij een senior bent of niet. Ik zou namelijk superrrr graag een senior willen zijn alleen ben ik als ik in Amerika kom pas 16, maar volgensmij ben jij dat ook als ik het goed heb en vroeg ik me dus af of het met je leeftijd te maken had,

Ik geniet verder enorm van je leuke enthousiaste verhalen!

Liefs Anna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active