Texas is calling and I must go'

Afscheid, New York en Texas!

Heeey Dutchiee’s,

De week voor mijn vertrek was ik al bezig met spullen bij elkaar zoeken en typisch Nederlandse dingen voor mijn gastgezin kopen. Daarnaast had ik natuurlijk ook nog mijn laatste werkdag, de laatste afspraakjes en de 3e Hepatitis AB prik! Die week was daarom erg leuk, maar tegelijkertijd ook zóó druk!

En toen was dan eindelijk de laatste dag in Nederland aangebroken. Ik kon niet wachten om te vertrekken, maar tegelijkertijd was het een beetje dubbel, omdat ik besefte dat ik pas over 10 maanden iedereen weer zou zien.

‘Woensdag 6 augustus’
Deze dag moesten we allemaal om 2:30am opstaan, zodat we zo snel mogelijk naar Schiphol konden vertrekken. Aangekomen op Schiphol zagen we alle andere ‘exchange students’, waarmee we naar New York zouden gaan.
Nadat we papieren hadden gekregen en in hadden gecheckt, moesten we dan toch echt afscheid nemen… :’(

Ik vond afscheid nemen echt moeilijk, maar je weet waarvoor je het doet en daarom wil je ook wel graag doorgaan. Ik had het geluk dat ik mijn familie nog even kon zien vanuit het vliegtuig, omdat ze op het promenadedek stonden te zwaaien. Een paar minuten later vertrok het vliegtuig dan toch echt naar New York!

Toen we die middag aankwamen kregen we eerst de kamer indelingen en ik sliep op de kamer met Lydia, Jill en Joëlle! De rest van de dag konden we allemaal een beetje uitrusten, want donderdag stond er heeel veeel op het programma!

We werden om half 9 opgepikt door de bus en eerst gingen we naar Central Park en toen reden we door naar de Upper East Sides. We kregen vrije tijd om in de winkels te kijken en daarna gingen we naar Macy’s, de Sint Patrick Kathedraal, Rockefeller Center, Time Square en Hareld Square.
Eerst gingen we lunchen bij Macy’s en daarna kregen we vrije tijd om even te shoppen.
Toen we weer in de bus zaten reden we door naar de Empire State Building, High Line, Greenwich Village, Soho en Chinatown. Bij the Canal Street kregen we nog vrije tijd om te shoppen! ´Wat ik natuurlijk helemaaal niet erg vond..´
Daarna zijn we naar de Brooklyn Bridge geweest en hadden we dinner bij het Hard Rock Cafe. Uiteindelijk gingen we nog naar Time Square en om 21:00 reden we uitgeteld weer terug naar het hotel.

Vrijdag gingen we om half 10 eerst naar 9/11 memorial en daarna gingen we met de boot langs the Statue of Liberty. Na de lunch bij the World Financial Center gingen we met de subway naar Coney Island. Bij Coney Island kregen we vrije tijd en daarna hadden we gezamenlijk dinner bij L&B Spumoni Pizza. Als afsluiting gingen we naar de Top of the Rock en zo konden we de hele stad van boven af zien. ‘Which was amazing!!’

Terug in het hotel namen we afscheid van elkaar, want iedereen vertrok die nacht/ochtend om een andere tijd. Ik had het geluk dat ik samen met Marc naar DFW vloog en dus niet alleen hoefde te gaan.

Na een lange ochtend kwam ik dan toch eindelijk aan bij m’n nieuwe familie in Mansfield. Het was een heel prettig ontvangst en die dag ontmoette ik al een paar andere familieleden.

Over dit vertel ik in mijn volgende verhaal meer, want anders word deze wel heeeeeel erg lang!

Hope you enjoyed reading! Byee

Reacties

Reacties

silke bijlsma

Hee hee meis.
Ik lees al dat je het super naar je zin hebt daar.
Ik hoop dat de komende 10 maanden net zo leuk voor je worden meis! ????
Love You skat ????

silke bijlsma

Ooohw die vraagtekens horen daar niet te staan.

Jenny Hoekstra-Gorissen

Hoi lieverd, heel fijn dat het zo goed gaat met je. Ben zeer benieuwd naar de verhalen over de nieuwe familie. liefs en xxxoma

Sabine

Heey Linda
Hopelijk heb je het super leuk! (Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je hoor New York, shoppen en al die dingen.
Have fun!
X Sabine

Ant

Hey Linda!

Super hoor! Leuk om te lezen... Wat spannend allemaal, maar ook zo leuk. Vertel maar gauw weer eens wat.
I'l be watching you ;)

Desiree Kruithof

Hoi Linda,

Wat fijn dat het zo leuk in New York was. Ik hoop dat je het heerlijk hebt bij je gastgezin. Ik hoorde van Dionne dat jullie elkaar volgende week waarschijnlijk gaan zien bij het Ayusa programma. Dat lijkt me leuk voor jullie alle twee. Ik wens je veel plezier tijdens je exchange jaar en we gaan je blog volgen!

Robin, Marko en Desiree Kruithof

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active