Texas is calling and I must go'

De wedstrijd.

Heeeyy,


Hier is hij dan;


Mijn eerste verhaal!!


Echt waar, wat vliegt de tijd, 2 dagen geleden was het 26 december, tweede kerstdag natuurlijk, maar ook was het die dag precies 3 maanden geleden dat ik aan de‘Win Een Jaar High School In Amerika’wedstrijd begon.


Ik was op internet aan het zoeken naar vervolgopleidingen en ik kwam op een forum terecht waar veel meiden vertelden dat ze eerst een schooljaar in het buitenland hadden gevolgd. Aangezien ik het erg leuk om met andere landen en culturen kennis te maken, is een schooljaar in het buitenland volgen natuurlijk de beste manier om met alles tegelijk kennis te maken.
Dusging ik op internet zoeken naar High Schools en informatie erover. Uiteindelijk kwam ik uit op dewww.wineenjaarhighschool.nl–wedsite.


Het eerste wat ik dacht was:‘Dit is mijn enige kans’..


Eerst las ik de begin pagine door..
´Win een jaar High School.. In Amerika een schooljaar volgen.. Een wedstrijd in samenwerking met het tijdschrift de Cosmo Girl!.. Een jaar High School is meer dan alleen school, etc..


Ik klikte door naar het kopje ´Wat moet ik doen´en snel las ik wat de bedoeling was..


Wat moet ik doen om een Jaar High School in Amerika te winnen?


  1. Maak een Pinterestaccount aan als je dit nog niet hebt, opwww.pinterest.com. Heb je al een Facebook of Twitter account, dan kun je hiermee inloggen als je wilt.
  2. Maak een nieuw board aan. Geef je board de naam ‘WineenjaaramerikaviaCosmogirl’. Wij zijn op zoek naar de meest creatieve, unieke en persoonlijke moodboards. Dus vul je moodboard op een manier zodat je laat zien waarom jij dé High School Amerika student 2014 bent.
  3. Volg‘winhighschool’ op Pinterest. Wij gaan jou terugvolgen. Je krijgt hier een mailtje van.
  4. Klik op je gemaakte board > bewerken > nodig ‘winhighschool’ uit. Zodra wij jouw board hebben geaccepteerd, is deze op de winhighschool Pinterst te zien.
  5. Vulhet inschrijfformulierin en vul de link naar je Pinterstboard in.
    Bijv. http://pinterest.com//wineenjaaramerikaviacosmogirl. Jouw inzending is nu zichtbaar op deze website en er kan op jouw inzending gestemd worden.Let op:stemmen kan alleen op deze website, niet op Pinterest. Likes op jouw board op Pinterst tellen niet mee als stemmen voor de Wildcards.

‘Wie niet waagt Die niet wint’, dacht ik..


Ik maakte meteen een pinterest-account en een moodboard aan:http://www.pinterest.com/linda6032/wineenjaaramerikaviacosmogirl/

Daarna moest ik natuurlijk zoveel mogelijk foto’s plaatsen op het moodboard om te laten zien‘Waarom ik de High School student 2014’ ben.
De eerste foto voor op mijn Pinterest-Moodboard maakte ik met mijn buurjongetje Bas en toen kwamen er elke dag weer nieuwe foto’s bij. Ook wilde ik natuurlijk zoveel mogelijk stemmen krijgen: Dat hebben jullie vast allemaal wel gemerkt! Maaaarr, het heeft uiteindelijk allemaal goed uitgepakt, want ik eindigde met 4099 stemmen.


Maandag 11 november rond 15.00 zou er een bericht worden geplaatst op Facebook, met daarin de 20 halve finalisten. Ja hooor, was ik die dag niet ziek.. Yess I know – great timing..
Ik lag de hele dag te slapen en rond 14.50 maakte mijn moeder me wakker, want het was bijna tijd en ik wilde natuurlijk wel meteen weten of ik erbij zat.


Ik opende mijn Facebook-pagina en binnen vijf minuten stond de uitslag erop.
Ik stond er ook bij en zat dus in de halve finale met 19 andere deelnemers!
In de halve finale moesten we allemaal een brief in het Engels schrijven aan ons ‘zogenaamde’ gast gezin. Mijn ouders moesten ook een brief schrijven en daarnaast moest ik nog persoonlijke informatie invullen.
De brief had ik aangetekend opgestuurd naar de jury en toen moest ik een week wachten.
´Wat voelde als een maand natuurlijk..´


Op 27 november zou je persoonlijk worden gebeld als jeéén van de vijf finalisten was. En ja, deze dag was natuurlijkook weer‘nerve-racking’!!
Ook moest ik deze dag tot vier uur naar school, maar gelukkig mocht ik bij de meeste lessen mijn telefoon op tafel houden. Rond half 4 ging toen toch echt mijn telefoon en ik werd gebeld door eenonbekendnummer. Toen ik de telefoon opnam hoorde ik: Hallo met Jessica van Travel Active, klopt het dat jij Linda bent, want dan heb ik goed nieuws voor je!


Ze vertelde dat het erg moeilijk geweest was om een beslissing te nemen, maar dat toch onder andere ik eruit was gekomen!
Ik geloofde het echt niet en ik besefte al helemaal niet dat ik nog een stap dichterbij mijn droom was gekomen!
De volgende dag ontving ik een mailtje in mijn mailbox waarin stond dat ik op 6 december om 11 uur op het Hoofdkantoor van Travel Active te Venry werd verwacht.

Zo gezegd, zo gedaan.


Helemaal uit Friesland reed ik op 6 decemberwith my mommy and daddynaar Venry.


Op het hoofdkantoor van Travel Active ontmoette ik de andere 4 finalisten, Dewi, Noëlle, Angy en Laura. Het waren echt super gezellige meiden en we konden het ook meteen goed met elkaar vinden!


Met z’n allen moesten we een top vijf maken van de karakter eigenschappen die een High School student moet hebben. We bedachten:Avontuurlijk, Veelzijdig, Creatief, Leergierig en Zelfvertrouwen.
Later moesten we de karakters over ons allen verdelen, zodat we allemaal onze eigen eigenschap kregen en die moesten we vervolgens uitbeelden in een knutselwerkje.
Ik kreeg de eigenschapleergierigheiden daarbij maakte ik van papier een boekje. We mochten uit allemaal tijdschriften knippen en daarom beplakte ik het boekje met allemaal High School Studenten die aan het leren waren. Op de achterkant plakte ik een meisje en daar omheen maakte ik een denkwolkje waarin ik tien dingen had geschreven die ik hoopte te leren inthe United States Of America.


Ondertussen werden we alle vijf om de beurt opgehaald voor een interview. Het interview was in het Engels en op deze manier wilden ze ons beter leren kennen.

Toen we klaar waren wilde ik nog even iets laten zien, want ik had als´extra dingetje´nog een koffer meegenomen. De binnenkant van de koffer had ik beplakt met de foto´s van mijn Pinterest Moodboard en in de koffer had ik spullen gedaan die de foto´s in 3D uitbeeldden.
Ik hadbijvoorbeeld hagelslag in de koffer gedaan, omdat ze dat niet veel eten in Amerika. Ook had ik er een jurk in gedaan, voor ‘het Amerikaanse Prom’, die ik wel een mee zou willen maken, maar ook had ik er een kaart van Amerika in, een Halloweenmasker, een woordenboek, het Amerikaanse volkslied etc...


We moesten met z’n vijven naar beneden, zodat de jury kon overleggen. Onze ouders stonden ook alweer beneden te wachten en rond half 4 moesten we met z’n allen naar boven, omdat dewinnaresbekend was.


Daar stonden we dan met z’n vijven op een rijtje, de cheque in een grote envelop, familie tegenover ons, andere Travel Active medewerkers aan de zijkant en de spanning in onze kelen…
Ik vond de voorrondes, de halve finale en het finale telefoontje al ontzettend spannend, dus moet je nagaan hoespannenddie laatste paar minuten waren!!


Uiteindelijk werd de cheque langzaam uit de envelop gehaald en toen zag ik mijn naam staan!


Eigenlijk schiet er dan zoveel door je heen en het was allemaal heel onwerkelijk. Ik was zo blij en op zo’n moment komen echt alle emoties tegelijk, maar de tranen kwamen pas later..
Eerst vloog ik natuurlijk mijn ouders in de armen, daarna de jury en door veel andere Travel Active medewerkers, de andere 4 finalisten en de ouders werd ik gefeliciteerd.


En ik stond daar echt nog in een waan van:is dit wel echt?


Het was echt super deze dag! In de auto terug werd ik overspoelt met telefoontjes, sms’jes en felicitaties. In eerste instantie geloofden sommigen het niet eens, maar toch wist ik ze te overtuigen dat het ECHT was!


Tot de volgende keeer!
Groetjes, Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active