Texas is calling and I must go'

PROM 2K15

Jaa dat lezen jullie goed! Afgelopen zaterdag ben ik naar mijn eerste én laatste Amerikaanse Prom geweest.

Natuurlijk willen jullie allemaal weten hoe dat is geweest.. Laat me er even voor gaan zitten hoor, want het is een heel verhaal.
Waar zal ik eens beginnen? Bij het inzamelen van het geld voor een Prom ticket? Of bij het afbreken van al mijn nagels 2 dagen voor Prom?

Laat ik maar beginnen bij het kopen van mijn Prom jurk, want dit deed ik als eerste van allemaal. Ik had mijn jurk al heel vroeg in het jaar gekocht, omdat ik hoe dan ook, met óf zonder date, naar Prom zou gaan. Dan zal de vraag wel zijn, ‘waarom kocht je hem al zo vroeg in het jaar?’ Ja goede vraag, want van al dit eten kon het ook zo maar zijn dat ik een paar kilo aan zou komen. En wat als de jurk dan niet meer past? Nou eerlijk gezegd had ik daar niet helemaal bij stil gestaan, want ik was zo verliefd op de jurk dat ik wist dat die het zou worden.
Anywaaays mijn Prom jurk is blauw met zilveren diamantjes en strapless.

Dan in het begin van het jaar begonnen ze ook al met acties om geld in te zamelen voor Prom en jou Prom ticket. Als je 60 chocolade repen verkocht kreeg je $10 korting op je Prom ticket. Blair en ik deden het heel slim, want we deden samen 1 doos en dan later nog een 1 doos, zodat we op die manier beide $10 korting hadden. Die kortingen heb je ook wel nodig want de tickets zijn super duur. Vier weken voor Prom waren de tickets $75, dan 3 weken ervoor $85, dan 2 weken ervoor $95 en ik geloof dat die laatste prijs zo bleef, maar het kan ook best zijn dat het in de laatste week voor Prom nog een tientje omhoog ging.

Okay, Prom dress: check. – Prom ticket: check.En dan kwam het maanden wachten voordat het eindelijk zover was.. Ondertussen op Pinterest allemaal make-up, nagel en haar foto’s voor Prom opslaan en ideeën voor de Prom foto’sopschrijven.

One month before…
Oh oepss, nooit over nagedacht, SCHOENEN.. Inmiddels hadden we al een groepje gemaakt met alle vrienden die ook naar Prom gingen, want we moesten een lijst inleveren met mensen waarbij we aan de tafel gingen. Nja, AL mijn vriendinnen zijn normaal gesproken, zonder hakken, al groter dan mij ennu hadden ze mij verteld dat ze allemaal hakken hadden gekocht. Wat dit betekent? Dat ik nóg hogere hakken zou moeten kopen om een beetje er tussen te passen.
En uiteindelijk had ik die ook.. Hoe hoog ze zijn? Ik was een kop groter dan ik normaal ben, dat moet wel genoeg zeggen. En eerlijk gezegd had ik daar niet speciaal om gezocht, maar bij toeval kwam ik er op uit, want ik wou zilveren zodat ze mijn jurk zouden matchen.

Ook hadden we besloten hoe we ons haar en make-up wilden gaan doen, dus maar even een afspraak maken bij de kapper.. Mijn eigen nagels heel lang, dus ik had bedacht om ze gewoon te lakken, want dat zou er hetzelfde uitzien als nepnagels. En een fotograaf zouden we ook niet doen, want mijn mommy doet dat als hobby.

Dus, schoenen: check. – haar & make-up: check. – nagels: check. – foto’s: check.

Dan komen we aan bij 2 dagen voor Prom. We hadden alles al een beetje klaar, want zoals je al door hebt is Prom hier ‘a big deal’. Maar natuurlijk, als alles goed lijkt te gaan, dan is er altijd wel iets wat verkeerd gaat. En dat had Linda ook, 3 nagels braken af. “oh no dit is het einde van de wereld, mijn leven is nu over, neeeee’. (hopelijk zien jullie de sarcasme in dat stukje) Ik weet dat het natuurlijk niet een ramp is, en dat er ergere dingen in het leven zijn, maar dan heb je het hele jaar lange nagels en wanneer het moet breken ze af. Baaleeeeeee!!

Gelukkig had mijn mommy een helder idee en dit werd dan ook de dag erna uitgevoerd: ‘ fake nails’. Blair en ik hadden de maand voor Prom ons haar al even uitgeprobeerd en de make-up ook. Uiteindelijk, met elkaars hulp, bleek dit allemaal makkelijker te zijn dan we dachten en daarom hadden we de kappers afspraak afgezegd.

PROM DAY!
Jurk past nog,schoenen heb ik, haar- nagels & make-up is klaar, Prom ticket weer gevonden tussen het stof, batterijen voor de camera zijn opgeladen, handtas vol met onnodige dingen, goede humeur op zak? CHECK! I AM READY!
Dat is letterlijk wat ik voor de spiegel tegen mezelf zei, maar het leek te mooi om waar te zijn. Stuntelend op hoge hakken, proberend mijn benen niet te breken terwijl ik de trap af loop, hoor ik het nieuws al:‘The weather for DFW area looks bad today, storms may come through and 100% chance of rain.’Jippieee dit hadden we nodig! Nou heb ik in de laatste maand al genoeg tornado’s, stormen en hagelbuien mee gemaakt, dus daar schrik ik al niet zo snel meer van, maar moet het nou net op deze dag? THANK YOU BIPOLAR TEXAS. (Voor degenen die het nog niet weten, in Texas kun je alle 4 seizoen op een dag meemaken)

Nou ja, dit mocht de pret niet drukken, want wij hielden onze goede moed erin. Eerst deden we ons haar en daarna de make-up. Alle vriendinnen zouden rond half 3 bij ons zijn, zodat we foto’s konden gaan maken en daarna samen naar Prom konden rijden.

Yes! Het regent niet, totdat we bij de kerk waar we foto’s gingen maken aankwamen. Gelukkig regende het niet heel lang en konden we snel foto’s maken. Na een paar verschillende poses konden we dan eindelijk door naar Prom!

Het was in een duur hotel, en dit betekent? Rijd je auto voor de deur, stap uit, geef je sleutels af en zorg ervoor dat je een nummer krijgt zodat je aan het eind van de avond weer je sleutel terug krijgt. Haha, ik voelde me net een prinses, met verwaaid haar nog wel, want de wind en regen had dan bij het maken van de foto's al verpest.

Het begon om 7 uur en eerst kregen we een 3 gangen menu. Toen we dat achter de kiezen hadden begonnen ze met het uitreiken van de prijzen en natuurlijk werden de KING & QUEEN van de avond ook bekend gemaakt. Toen begon de muziek en kon iedereen dansen. Ook hadden ze een foto boot opgezet en dat vond ik zelf wel heel leuk, want je foto’s werden meteen geprint.

Prom was afgelopen om 11 uur en toen gingen we naar huis. Oh no no no the party won't stop, de avond was nog lang niet over hoor! We gingen naar huis om vervolgens onze after-prom kleren aan te trekken. Het is hier heel normaal om je kleren voor after prom te matchen met degenen waarmee je erheen gaat; daarom hadden wij allemaal hetzelfde shirt. Op het shirt stond 'Sorry I'm not Sorry'.

Zo gezegd zo gedaan, wij omkleden en weer in de auto, dit keer in comfortabele kleren EN sneakers in plaats van hakken. Het thema wasgebaseerdop casino en door zoveel mogelijk (nep)geld te verdienen kon je briefjes krijgen. Die briefjes deed je vervolgens in een grote bak en dan kon je aan het eind van de avond prijzen winnen. En met prijzen bedoel ik nu bubbel blaas, ballonnen of snoep; nee nee nee dames en heren we hebben het hier over grote TV's, Laptops, mini koelkasten, mobielen, moet ik nog verderdoorgaan?

Daarnaast hadden ze ook nog grote luchtkussens, spelletjes, muziek en foto boots. Werd het een late avond? Nou ik zou eerder zeggen vroeg, want om 4 uur (ja ja ja in de ochtend) deden ze deprijsuitreiking en om 5 uur zaten we, moe maar voldaan, in de auto naar huis. Helaas geen grote prijzen voor ons, maar wel een giftcard voor mijn favoriete pizzarestaurant, dus ik mag niet klagen! Het was een top avond!